Lakásbiztosítás – Tanácsadói segítséggel
Szakértői támogatás – az igényfelméréstől a kalkuláción át a szerződéskötésen túl is
Ha online felületek segítségével, de professzionális tanácsadói közreműködés nélkül kívánunk lakásbiztosítást kötni, több nehézséggel is szembesülhetünk. Ilyen lehet többek közt a szerződéskötési folyamatban megválaszolandó kérdések értelmezése, a szükséges adatok beszerzése, vagy a versengő lakásbiztosítási termékek összehasonlítása is. Ezzel szemben, ha Ön az OVB tanácsadója segítségét veszi igénybe, akkor igényeinek felmérését és az ezekhez igazodó lakásbiztosítási termékek bemutatását (amelyben megtalálható többek között az MNB védjegyével ellátott Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) is) olyan szakértő végzi el, aki egyben a különböző adatlapok kitöltésében, a szerződéskötési folyamatban is segítségére lesz, és választ tud adni a kérdéseire.
Ha pedig a szerződés megkötését követően az Ön élethelyzete, igényei, szükségletei megváltoznak (például vagyontárgyai, értéktárgyai gyarapodnak, ingatlanát felújítja, bővíti, házi kedvencre tesz szert, stb.) és ez szükségessé teszi az Ön lakásbiztosítási szerződésének aktualizálását, akkor OVB tanácsadója ebben is az Ön rendelkezésére áll.
Az igényeknek és szükségleteknek megfelelő lakásbiztosítás
A lakásbiztosítási termékek az alapvető kockázatokon túl is, számos további kockázatra nyújthatnak (kiegészítő) fedezetet, melyek közt nem könnyű eligazodni. OVB tanácsadója ebben is segít Önnek, hiszen felteszi azokat a kérdéseket, amelyek megválaszolása esetén az OVB által közvetíthető lakásbiztosítási termékek közül Ön az igényeinek leginkább megfelelő, azokhoz igazodó biztosítási termékről kaphat összehasonlító tájékoztatást. Tanácsadóink így segítik elő, hogy Ön az igényeinek és szükségleteinek megfelelő döntést hozzon a lakásbiztosítási szerződés megkötésekor.
Középpontban az ügyfél
Tanácsadóink az ügyfelek igényeit tartják szem előtt, hiszen számukra az ügyfélelégedettség az egyik legfontosabb minőségi mutató. Emellett ügyfeleink tanácsadójukra nemcsak a biztosításkötés idejére, hanem azon túl is számíthatnak, erre szervizszolgáltatásunk a garancia.
Ingatlanok, azon belül:
- állandó lakás céljára szolgáló épületeket (lakóház, lakás, lakásbérlemény)
- melléképületek (nem lakás céljára szolgáló épületek, pl.: garázs, szerszámoskamra stb.)
- egyéb építmények (a főépülethez tartozó járdák, kerítés, medence stb.)
- nem állandóan lakott épület (nyaralók)
Ingóságok, azon belül a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak:
- általános háztartási ingóságok (bútor, ruházat, szőnyegek, háztartási eszközök, műszaki berendezések, napelem rendszer stb.)
- nagy értékű ingóságok (ékszerek, drágakövek, valódi szőrmék, kézi csomózású keleti szőnyegek stb.)
- műtárgyak (minősített műtárgyak, antik tárgyak)
- vállalkozói vagyontárgyak
- készpénz (fizetőeszköz), értékpapírok
Egy példával élve: ha egy 50 millió Ft-értékű vagyontárgy 25 millió Ft biztosítási összegre van biztosítva (azaz 50%-ban alulbiztosított), és abban biztosítási esemény következtében 1 millió forint kár keletkezik, akkor a biztosító által (a biztosítási feltételektől függően) megfizetett biztosítási összeg legfeljebb a kár 50%-a, 500 ezer forint lesz.
Az alulbiztosítottság kockázatát növelheti az említett példa mellett, ha mondjuk kisebb alapterület szerepel a biztosítási szerződésben, mint az ingatlan tényleges mérete.
Hogyan és mikor mondható fel a lakásbiztosítás, ha váltani szeretnénk?
Aki határozatlan tartamra kötött lakásbiztosítással rendelkezik, főszabály szerint a szerződést a biztosítási időszak végére (évfordulóra), 30 napos felmondási idővel rendes felmondással felmondhatja. Fontos azonban, hogy a felmondásnak legkésőbb 30 nappal az évforduló előtt be kell érkeznie a biztosítóhoz.
MFO-s, azaz Minősített Felhasználóbarát Lakásbiztosítások esetében a szerződés az első évforduló után negyedévente is felmondható. A felmondásnak ilyenkor 30 nappal a naptári negyedév vége előtt kell beérkeznie a biztosítóhoz.
Annak érdekében, hogy a biztosítási fedezet folyamatosan fennálljon, az újabb lakásbiztosítási szerződés megkötésekor a kockázatviselés kezdeteként a korábbi szerződés megszűnése napját (évforduló) célszerű megjelölni.
Mi az a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás és mit kell róla tudni? (MFO)
Az MFO lakásbiztosítások keretrendszerét az MNB szabta meg. Ezen termékek 15 féle elemi csapás – pl. tűz, villám, viharkár –, illetve 5 további gyakori, a háztartásokat tipikusan érintő káreseményeket biztosítanak úgy, hogy károk konkrét tartalmát egységesen az MNB rögzítette (vagyis az nem térhet el biztosítónként).
Az MFO-k kárkifizetése a befizetett díjakhoz képest magasabb arányú, miközben díjuk átlagosan kb. 10 százalékkal kedvezőbb az egyéb piaci termékeknél. Nincs önrészük, a velük kapcsolatos ügyek – így a kárrendezés – digitálisan intézhetők, a biztosító által megszabható kizárások szűkebbek, a kárkifizetés pedig gyorsított módon történik.
Jogi információ
Jelen tájékoztatás a jogszabályi rendelkezések alapján készült, melytől a biztosítási feltételek a jogszabály által meghatározott körben eltérhetnek. Bármely konkrét kérdésben a teljeskörű információkat az adott biztosítási termék szerződési feltételei tartalmazzák. Jelen tájékoztató nem tekinthető személyre szóló, biztosítási termék kiválasztására, igénybe vételére irányuló tanácsadásnak, jogi tanácsadásnak, szerződéskötésre vonatkozó ajánlattételnek, ajánlattételi felhívásnak, egyéb egyoldalú kötelezettségvállalásnak az OVB, az OVB partnerei vagy közvetítői megbízottai részéről. A tájékoztatás nem helyettesíti az igényfelmérést és a termékek összehasonlító bemutatását.