Több mint 50 éves az OVB Europa
Az OVB immár több mint fél évszázada áll ügyfelei rendelkezésére.
Erős múlttal egy erős jövőbe
A gyorsan változó időkben csak kevés vállalat büszkélkedhet több mint 50 éves történelemmel. De mi az OVB sikerének titka? Egyrészt folyamatosan az alapvető kompetenciánkra összpontosítottunk: a személyre szabott pénzügyi tanácsadásra. Ugyanakkor az is fontos volt számunkra, hogy rugalmasan tudjunk reagálni a változó ügyféligényekre és a piaci körülményekre.
A hagyomány és a változás egyensúlya tett minket azzá, akik ma vagyunk – Európa vezető pénzügyi szolgáltatójává. Több évtizedes tapasztalatunk segít minket szolgáltatásunk folyamatos fejlesztésében annak érdekében, hogy a jövőben továbbra is ügyfeleink és pénzügyi tanácsadóink mellett állhassunk egy erős partnerként.
1970 – Egy jó ötlet jó időben
Az OVB nemzetközi konszern alapkövét 1970-ben fektették le az Észak-Rajna-vesztfáliai Köln városában. „Lakás-előtakarékossági szerződések közvetítésével foglalkozó szervezetként” a fiatal vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy tanácsokat adjon magánszemélyek számára a lakás-előtakarékosság témájában. A siker nem sokáig váratott magára. Az OVB rátapintott a lényegre.
A háború utáni fellendülést követően, a szokatlanul erős gazdasági növekedés és jövedelmek magas növekedésének időszaka után, az 1960-as évek végén első alkalommal gazdasági hanyatlás indult el . Az emberek takarékoskodni kezdtek. Ezt a bonni kormány által 1970-ben elfogadott törvény támogatta is. Az úgynevezett munkavállalói megtakarítási támogatást megkétszerezték, ami azt jelenti, hogy a dolgozók különösen magas támogatásokat kaptak az államtól, amikor bizonyos pénzügyi termékekbe fektettek be. Ide tartoztak az OVB által kínált lakás-előtakarékosságok is.
Ezek a szerencsés körülmények természetesen nagy lendületet adtak az OVB-nek az alapítást követő években. Első partnercégük egy lakástakarékpénztár volt, az OVB-nek azonban még csak egy terméke volt a kínálatban. Ezen gyorsan változtatni kellett.
1970 - 1989 – Átfogó tanácsadással és széles választékkal a siker felé
Az eufória ellenére az OVB számára gyorsan világossá vált: az a lakás-megtakarítás nem lehet az egyetlen termék, amelyet a cég kínál. Az ügyfelek igényei túlságosan változatosak és eltérőek voltak ehhez.
Az OVB ezért fokozatosan bővítette termékskáláját személy- és vagyonbiztosítással, valamint tőkebefektetésekkel, és kidolgozta az ügyfél-tanácsadás átfogó koncepcióját: ennek alapjául az ügyfél pénzügyi helyzetének felmérése és elemzése szolgált. A kívánságok és célok fényében az OVB tanácsadója kidolgozott egy egyedileg illeszkedő megoldást, amely hosszú távú, megfizethető és kellően rugalmas. Megszületett a több témát is átfogó, pénzügyi jellegű tanácsadás, amely minden helyzetben megfelelő pénzügyi termékeket tudott nyújtani az ügyfelek számára. A mai napig ez az átfogó megközelítés az OVB üzleti modelljének egyik alapvető pillére, és óriási előnyt jelent ügyfeleink számára. Különösen azért, mert a terméket mindig különböző ismert OVB partnercégek kínálják. Így az ügyfelek eddig is és továbbra is támaszkodhatnak arra, hogy a megfelelő megoldást kapják meg a pénzügyi termékek kiválasztott portfóliójából.
Az átfogó termékportfóliónak és a jól átgondolt tanácsadói rendszernek köszönhetően az OVB jól indult. És úgy tűnt, hogy Németország fogékony is erre. A német háztartások átlagos megtakarítási rátája mindig is a nyugati iparosodott országokra jellemző szint felett volt. Az OVB azonban már korán felismerte azokat a lehetőségeket, amelyek Európa-szerte üzleti tevékenységeket biztosíthatnak. Ennek megfelelően a társaság fontos stratégiát határozott meg az európai terjeszkedéshez. Az első lépés a nemzetközivé válás felé 1991-ben történt, Ausztriában.
1991-től – Terjeszkedés délnyugat felé
Az 1991-es osztrák terjeszkedés után az OVB továbbra is nagyon jól teljesített Délnyugat-Európában. Az üzleti tevékenységet 1993-ban Görögországra is kiterjesztették. Svájc 1995-ben, Olaszország és Spanyolország 2002-ben, Franciaország pedig egy évvel később csatlakozott ehhez.
Spanyolországban volt a legmagasabb várható élettartam az EU-ban, ugyanakkor Olaszországhoz hasonlóan a születési arány a legalacsonyabb volt. A demográfiai változás régebben, ahogy most is különösen súlyos probléma volt. Ennek megfelelően magas volt a magán-nyugdíjellátással kapcsolatos pénzügyi termékek iránti igény. Ezen kívül az OVB üzleti modelljét használó pénzügyi szolgáltatókat alig ismerték Spanyolországban. Az átfogó tanácsadás és az erős termékpartnerek számos termékének kombinációját a spanyol ügyfelek azonnal jól fogadták.
Az OVB 2018-ban Belgiumban folytatta sikeres terjeszkedését.
1992-től – A kelet-európai nyitás
Az OVB azonban nemcsak délnyugaton volt sikeres. Kelet-Európában a vállalat 1992-ben Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Magyarországon, majd egy évvel később Szlovákiában terjeszkedett. Ezt követte Horvátország 1998-ban. Az OVB 2002-ben és 2007-ben Romániában és Ukrajnában is megkezdte tevékenységét.
A vasfüggöny lebontását követően a közép- és kelet-európai országokban nagymértékű optimizmus lett úrrá. Kezdetben ez elsősorban a fogyasztási cikkek terén történő lemaradás bepótlását jelentette. Az embereknek éveken keresztül sok olyan dolgot kellett nélkülözniük, amelyek Nyugat-Európában az életszínvonal természetes részei voltak. A kevés rendelkezésre álló pénz biztosítási és nyugdíjtermékekbe történő befektetése eleinte nem volt prioritás.
Ennek azonban meg kellett változnia. A fizetések szépen lassan emelkedtek, a fogyasztási cikkek iránti legsürgősebb igényeket kielégítették, az emberek pedig elkezdtek gondolkodni pénzügyeik jövőjén. Ezen a ponton az OVB már készen állt arra, hogy tanácsokat és segítséget nyújtson az ügyfeleknek.
2006 – „Az átláthatóság bizalmat teremt“ – az OVB a tőzsdére lép
2000-ben az OVB részvénytársasággá alakult – ez mérföldkő volt a társaság szerkezetének és szervezetének rendezésében. Az új jogi forma rugalmasabbá tette a vállalatot az erősebb stratégiai növekedés és a gyorsabb terjeszkedés érdekében. Az holdingszerkezet ezt követő létrehozása és az operatív üzletág kiszervezése még professzionálisabbá tette a céget.
Innentől kezdve az OVB jelenleg 16 leányvállalata, köztük az OVB Vermögensberatung AG a német piacon a holdingtársaság égisze alatt működött tovább. A holding átvette az OVB Csoport stratégiai irányítását és a kapcsolódó magasabb szintű feladatokat. Ez hatékony és bővíthető struktúrát tett lehetővé a csoport számára. A 2006-os tőzsdei bevezetéssel és a Prime Standard-ban történő jegyzéssel az OVB teljesítette a legmagasabb nyilvánossági követelményeket. Az éves és negyedéves pénzügyi kimutatásoknak a nemzetközi számviteli standardekkel összhangban történő közzététele és a társaság vállalatirányításával kapcsolatos részletes magyarázatok, a minőséget jelentik számunkra, és az OVB-t a nagy német és nemzetközi konszernekkel egyenértékűvé teszik.
Több mint 50 évvel az alapítást követően – Szükség van a pénzügyi tanácsadásra
Manapság olyan időket élünk, amikor a megalapozott pénzügyi tanácsadás fontosabb, mint valaha. Az emberek várható élettartama Európában tovább növekszik, ugyanakkor a születési arány sok országban nagyon alacsony. Az eredmény: az állami társadalombiztosítási rendszerekben egyre csökkenő számú járulékfizetőnek kell egyre több kedvezményezettet finanszíroznia egyre hosszabb ideig. A nyugdíjcélú megtakarítások mindenképpen szükségesen ahhoz, hogy idős korban is fenn tudjuk tartani a szokásos életszínvonalát.
A több témát átfogó allfinanz-tanácsadás iránti igény rendkívül nagy és a jövőben is az lesz. Aggasztó, hogy sokan nem foglalkoznak az előtakarékossággal kapcsolatos kérdésekkel. Nem csoda: a pénzügyi termékek egyre összetettebbé válnak, a legtöbb ember számára pedig a saját nyugdíja továbbra is nagyon távolinak tűnik. Ezért is egyre inkább fontos, hogy az OVB egyértelművé tegye a magánbiztosítások szükségességét és támogassa ügyfeleit az egyénre szabott, megfelelő megoldások megtalálásában. Mi pedig ezt sikerrel tesszük: az OVB több mint 4.50 millió ügyfelével, közel 5892 pénzügyi közvetítőjével és 16 ország piacán történő jelenlétével ma Európa egyik vezető pénzügyi közvetítő csoportja.
Az ügyfelek még ma is a személyes tanácsadást értékelik leginkább. A digitalizálás ellenére, vagy talán éppen azért, még mindig nagyon magas a személyes tanácsadás iránti igény - még a fiatalok körében is. Az OVB szakértelemmel és több mint fél évszázados tapasztalattal rendelkezik. Sikertörténet, amely legalább 50 évig biztosan folytatódik.